Afscheid in schoonheid

2 augustus 2012 - Hourtin, Frankrijk

Morgen aflossing van de wacht zowel de dames van de camion als de bevoorraders van de mobilhome gaan richting België en worden vervangen door nieuw bloed.  Zowel voor de begeleiders als voor de deelnemers zal het in het begin en beetje zoeken zijn, maar onze opvolgers zullen dat zeker en vast ook met hart een ziel oppakken en zeker zo goed doen als ons.

Een afscheid in schoonheid dus, want daaarstraks met de hele crew overheerlijke mosselen gegeten met zicht op de haven van Hourtin en op de achtergrond speelde een lokale DJ zijn beste zuiders toontjes. Achteraf met een ijsje nog even de pier afgewandeld om de volle maan te bewonderen.

Al meer dan een week in het zog van die 11 dapperen, elke dag op tijd uit bed, ontbijt klaarzetten, brood halen, de vrachtwagen inladen, dan winkelen, onderweg nog enkele dorpjes bewonderen en inchecken op de volgende camping, helpen met uitladen. Het was elke dag weer even verrassend, de landschappen, de campings, de plaatsen waar we gingen eten, telkens weer voor iedereen een grote verrassing, maar voor iedereen ook een unieke uitdaging en belevenis.   Soms wat schouderklopjes geven en moed inspreken, want neem het van mij aan, het is voor de deelnemers niet alleen een fysieke beproeving. Van achter de Pyreneeën tot voorbij Bordeaux al meer dan 600 km...., maar vanaf morgen zullen we dus met spijt in het hart vanuit den Belgique net zoal zovele anderen den blog moeten volgen.

Wist je trouwens dat de blog op sommigen dagen meer dan 400 bezoekers haalt en dat er intussen 268 trouwe volgers zijn.  Als die allemaal hun partner en familie meebrengen zullen we 15 augustus met meer dan 350 zijn om de fietsers in hun laatste stuk te begeleiden. (gewoon je deelname mailen naar [email protected] ,  volgende week krijg je alle praktische info)

Zuiderse groeten van de logistieke cel: Dorothe, Elly, Hedwig, Emma en Peter en nog veel succes aan de de fietsers, degene die nog aansluiten en aan onze opvolgers.

1. Hilde Robrechts:
    1 augustus 2012
    Jullie hebben dat geweldig gedaan VOLGERS. Toch wel een noodzakelijke ondersteuning voor hen die zo afzien. Alle bewondering dus ook voor jullie bijdrage!
  2. Tom:
    1 augustus 2012
    We kunnen jullie niet dankbaar genoeg zijn. Jullie hebben het ons zo gemakkelijk gemaakt. Het enigste wat wij moesten doen, was onze trappers ronddraaien. Voor de rest zorgden jullie. Het zal voor jullie opvolgers een hele klus zijn om even goed te doen ;).

Dank je wel Peter, Hedwig, Emma, Elly en Dorothee! We zullen dit nooit vergeten!!!
  3. Mieke van Loock:
    2 augustus 2012
    Ik denk dat de VOLGERS ook een schone tijd beleefd hebben. Ik voel dat het vertrek uit deze speciale sfeer een beetje pijn kan doen. Toch fijn dat jullie dit voor onze bedevaarders gedaan hebben.
  4. Tine:
    2 augustus 2012
    Heel veel goeie moed en positieve energie voor jullie allemaal en speciaal de groetjes aan Martine .........i'm watching ;-)
  5. Willems Herman:
    2 augustus 2012
    Inderdaad de "madammen" - waaronder, hoe ook, Peter begrepen is, zijn te bewonderen. Op afstand vormen we ons een beeld van hetgeen jullie presteren, en dat beeld zal zeker nog ondersneeuwd zijn. Proficiat. En veilig thuis. Tot 15 augustus! We kijken uit naar de nieuwe ploeg en de "complementen" die zij zullen "verdienen".
  6. Anne-Mie Eneman:
    2 augustus 2012
    Een gunstige wind gewenst voor de lange rit vandaag (129km.!) en vergeet niet van op de veerboot te kijken naar het énig mooie kerkje van Talmont op de rechteroever van de Gironde.
    Alsook een goede start voor de nieuwe ondersteuningsploeg en veel navreugde voor de eerste ploeg. Bon courage!
  7. Chris Hufkens:
    Lieve collega's,
    Elke dag genieten wij van jullie boeiende verslag, proficiat trouwens, Tom, ook de foto's doen ons een klein beetje meeproeven van al dat moois, tegelijkertijd voelen we ook de strijd die soms moet geleverd worden met al die natuurelementen maar jullie doen dit prachtig!!
    Ik hoop dat God in de toekomst ook eens met jullie rekening houdt en ieder van jullie beloond met zijn diepste wens na deze intensieve pelgrimstocht. Groetjes.
  8. Rit:
    2 augustus 2012
    Jaja, weeral knap gefietst!
    Mooi afscheid voor de eerste ploeg volgers. Spijtig dat ze naar huis gaan en spannend voor de volgende!
    Groetjes en volhouden
  9. Rita Marynissen:
    2 augustus 2012
    Chapeau voor alle begeleiders van de ploeg. Wees maar zeker dat dankzij jullie zorg, schouderklopjes en logistieke ondersteuning de dappere fietsers blijven trappen.
    Een hele uitdaging voor het nieuwe team. Ze gaan dat zeker ook heel goed doen. Ik heb er alle vertrouwen in.
    Succes vandaag met de lange rit. Trappen en ook tijd maken om te genieten.
  10. K@rien Caers:
    2 augustus 2012
    Hopla! Weer een nieuwe fase in de reis.
    Dankjewel voor alle goede zorgen.
    Dat hebben jullie schitterend gedaan!

VOor de fietsers...kom op! Jullie zijn goed bezig en je bent er bijna. :)
  11. Kristel Jansen:
    2 augustus 2012
    Elke avond lees ik met veel plezier jullie reisverhaal! Doe zo verder!
    Ook een dikke pluim voor de verzorgers! Zo te lezen zullen de opvolgers uit hun pijp moeten komen om dit te evenaren!
  12. Clo:
    2 augustus 2012
    Ook hier in Limburg wordt jullie blog intensief gevolgd en duimen we voor een behouden thuiskomst met een rugzak rijk aan ervaring & bovenal kameraadschap voor het leven. Leuk ook de link via de kaart naar Google Earth zodat we jullie telkens kunnen spotten in het landschap. Dorothé, het thuisfront stelt het super, nu de kat even van huis is :-))) dansen ze als "nieuwe mannen"... Toi, toi, toi, aan het voltallig team en zussie, tot gauw!
  13. Martine:
    2 augustus 2012
    Aan mijn dapper nichtje : RESPECT !!!
    Wat een knappe onderneming! Ik wens jullie nog een hele fijne roadtrip naar België toe. Geniet ervan. Zal een onvergetelijke ervaring zijn.
  14. Ria Roels:
    2 augustus 2012
    Een hartelijke dank voor de inzet van de begeleiders die de voorbije dagen zorg droegen voor de moedige fietsers.
    Goede thuisreis
  15. Liesbeth Caers:
    2 augustus 2012
    Bedankt voor de goede ondersteuning op alle vlak!(Bedankt ook voor het briefje in onze bus.)
    Aan de fietsers: goed bezig!
    Als je de kaart bekijkt, zie je dat jullie al veel hebben afgelegd. Super!
  16. Pieter Dries:
    2 augustus 2012
    Dag fietsers en vooral dag pa, 'T is precies plezant daar, geniet van het prachtige land dat Frankrijk is. 't Graf is een school om fier op te zijn. Blijven trappen en tot de 15de in Tongerlo
  17. Erik Dries:
    2 augustus 2012
    Lieve begeleiders, de ondersteuning die jullie ons gaven was fenomenaal goed. Uitgebreid ontbijtbuffet, bevoorrading onderweg, vers fruit, frisse dranken ... lekkere maaltijden 's avonds in zorgvuldig uitgekozen restaurantjes... Niets was jullie te veel. Jullie hebben de lat voor de volgende ploeg wel ontzettend hoog gelegd, maar we zijn er van overtuigd dat zij het even goed zullen doen. Dorothee, Elly, Hedwig, Emma en Peter, ontzettend bedankt namens heel de ploeg fietsers.
  18. Dries Horsten:
    6 augustus 2012
    Pfft, nu word ik wel zemelachtig, zelle, dat kan ik niet. Hopelijk weten Ann-en-haar-man raad.