Bericht vanuit Dax

30 juli 2012 - Dax, Frankrijk

Gisteren geen blog vanwege problemen om op het 3G netwerk van Orange France te raken, nu zit de blogger in de ville DAX voor de moie kathedraal met de  lapltop op z'n schoot snel een blog te schrijven.  Ik weet niet of we er deze avond wel in slagen om op 3G te gaan, want ook al is Dax voor deze regio une grande ville, ze hebben mij nog niet kunnen verderhelpen... krijg steeds de melding dat de 3G account verlopen is, maar dat kan niet....

Gisteren was het voor de fietsers een rustige dag, een glooiend parcours dat op en af ging.  Iedereen had weer kunnen genieten van de prachtige franse dorpjes en wondermooie vergezichten.

Voor Jan en Myriam was het  een heel speciale dag, precies 40 jaar geleden getrouwd.. da moest dus gevierd worden met een versierde tent, cadeaus, een speech,... nog leuke anecdote, Jan en Myriam hadden voraan op hun fiets bordjes met 40 (zie foto's) en de fransen dachten dat ze dat speciaal gedaan hadden omdat ze in dit département met het nummer 40 fietsten.(voor de degene die nog nooit in Frankrijk waren... elk département en heeft een eigen nummer Parijs is vb de 75)

We sliepen gisteren in een heel klein dorpje in de schaduw van een prachtige abdij.  In het dorpje 1 bar restaurant die spijtig voor ons op zondag geen diner serveerde... na wat t onderhandelen zijn we er toch in geslaagd om de restaurateur op de camping een heelijke charcuterie en kaaschotel aangevuld met enkele lekkere wijntjes te laten leveren.  Zo werd het nog een plezante avond die vor de plakijzers tot 1u duurde... lang genoeg want vandaag weer de volgende étape.

Straks ruiken we op de camping hopelijk het zilte water van de Atlantische Oceaan, want de camping ligt slechts en paar km van de kust...

Excuses voor de eventuele tikfouten, maar de batterij van mn laptop is bijna plat...

Hier dus alles nog ok :-), hopelijk straks de volgende bog....

1. Liesbeth Caers:
    30 juli 2012
    Alweer een leuk reisverhaal van een speciale dag voor ons mama en papa. Jullie doen het daar allemaal super! Keep on going!
  2. Myriam De Witte:
    Alleen voor die heelijke charcuterie en kaaschotel aangevuld met enkele lekkere wijntjes zou een mens al mee fietsen! Groot gelijk! Geniet maar zoveel mogelijk!!! Ons Martientje kennende zal zij wel bij de laatsten in haar tent gelegen hebben! :-))