rit 4: adios Pyreneos

29 juli 2012 - Peyrehorade, Frankrijk

Het dorpje Bedous maakte zich 's morgens al klaar voor hun fete de fromage, wij maakten ons klaar voor rit 4. Op de perfect gebakken eieren van Peter konden we het alvast niet steken. We sloegen meteen af naar het bordje col du Marie Blanque en het werd meteen wit in het gezicht van sommige deelnemers, maar even later mochten we de berg toch links laten liggen, of in ons geval rechts. Daarna stribbelden de Pyreneen nog even tegen met hier en daar een venijnig stukje bergop, maar in Oloron St:Marie konden we definitief adios en salut zeggen. En plots was er geen berg meer te bespeuren. Het landschap glooide lichtjes bij een aangenaam temperatuurtje. Even uitblazen in Navareux op km 45 op een pleintje waar de jeu de boules boven gehaald werden door de plaatselijke bevolking. Ok, stiekem waren het Engelsen die deden alsof ze er iets van konden, maar wie weet dat? Daarna reden we over kleine weggetjes die ons voerden door idyllische dorpjes als Meritain, Bugein, Laas, Sauveterre, Oraas en Caresse. Even moesten we Kwebbel intomen om niet aan een plaatselijke kermiskoers deel te nemen, maar uiteindelijk bereikten we Sorde l'Abbaye. Voor we de tenten opzetten, onze luchtmatras opblazen en onze was doen, toch maar een wijntje, pintje of cola in de plaatselijke bar. Morgen trekken we verder de Landes in. We kijken er allemaal al naar uit.

salutations de Landes,

Tom

1. Edith:
    29 juli 2012
    Om het met jullie omgevingstaal te zeggen: Chapeau!!! Choses chiques! (Juist zo, Patricia? ;) )
    Hopelijk blijft het zo mooi zachtglooiend met een perfect weertje.
    En voor alle duidelijkheid: wie is Kwebbel?
  2. Tom:
    29 juli 2012
    Wait and see op 15 augustus, Edith :-)
  3. Myriam De Witte:
    29 juli 2012
    Jullie hebben dat daar precies op jullie sokken!!!??? Wij genieten hier in Kasterlee mee van jullie avonturen in de bergen. En ik dacht nog wel dat ons Martientje zich daar misschien zou moeten forceren. Dom hé van mij? ;-) Veel succes voor de rit van morgen! Groetjes aan Martine en heel de bende!
  4. Dries Horsten:
    29 juli 2012
    Tussen alle zware ritten is er toch nog tijd voor een beetje ontspanning en een grap! ;) Ik heb zo een flauw vermoeden dat mijn moeder niet bepaald "schrik" heeft om de lokale bevolking daar eens uit te dagen, of ben ik voor een keer fout en gedraag jij je daar?! :p Hanne en papa zijn onze nieuwe pony halen, hopen dat die het hier even fijn vindt als jullie daar, dan komt het wel goed. Veel plezier nog en we denken aan jullie! Groetjes Kasterlee x
  5. Rachel:
    29 juli 2012
    Zalig om mee te volgen. Tom zou je geen boek schrijven.
    Net 2 vrienden op bezoek gehad die stikke jaloers op je zijn papa.(David en Tim) Ps: het bouwverlof is voorbij... Dada tot morgen
  6. Els:
    Kwebbel?
  7. Kristel Jansen:
    29 juli 2012
    Super om elke dag jullie avonturen te kunnen volgen! Ben stiekem toch wel een beetje jaloers...
  8. Willems Herman:
    29 juli 2012
    't Is goed alvorens 't slapen gaan nog even na te gaan of de deelnemers aan het Grote Avontuur het goed hebben gedaan. Weer een dag om te noteren. Bon soir, chères ami(e)s! A demain.
  9. Rita:
    30 juli 2012
    Tom, ook vandaag verwacht ik een tof reisverhaal. Ik kijk er al naar uit! Een fijne rit voor alle renners.
  10. Linda Van Cauwenberghe:
    30 juli 2012
    Mooie verhalen, prachtige foto's, schitterend! EN.... zo fit dat jullie er allemaal uitzien... we reizen, fietsen en genieten met jullie mee dankzij de leuke commentaren. Tot ziens!
  11. Myriam De Witte:
    30 juli 2012
    Martine, jullie Hanne, Sien en Niels zijn net hier geweest met jou nieuwe aanwinst! 't Is een specialleke juist als gij, ons Yana heeft er al op gezeten. Margrietje heeft al een aandenken achtergelaten hier... moet ik nog gaan opkuisen vooraleer iemand er met zijn auto over rijdt! Amuseer jullie nog daar! Veel groetjes!
  12. BOECKX LUDWINA:
    30 juli 2012
    mooie verhalen en van Martine weet ik zeker dat zij de sfeermaker is en dat zij de hele groep en al de rest die in haar buurt is of komt wel zal vermaken!!!!