Fête des Belges

30 juli 2012 - Onesse-et-Laharie, Frankrijk

Beste bloglezers, weer een dag dichter bij het einddoel, de wind waaide wel vaak in de verkeerde richting, maar de zon was de hele dag van de partij.

Morgen rijden we naar de wijngebieden, een tocht van 86 km dus om 6.30 u is het al appel, want ze voorspellen heel warm weer en dan proberen de fietsers zoveel mogelijk km's te doen voor de middaghitte.

De campingeigenaar heeft ons weer met open armen ontvangen en ons meteen een Belgische maaltijd aangeboden tegen een echt democratische prijs, een lekkere steak frites voor 8 euro en gesmaakt dat het heeft.  Na den diner hebben de madammen van de camion nog getrakteerd met een lekkere moelleux en nu zit iedreen na te genieten en te keuvelen bij een glaasje.

Het leven kan toch schoon zijn....

1. Nathalie VC:
    Klinkt super!
    Veel succes met de 86 km morgen en dan ' s avonds misschien eens proeven wat die wijngebieden echt te bieden hebben :-) !!!!!
  2. Mieke van Loock:
    30 juli 2012
    Plezierig om jullie met zo'n blozende gezichten frieten te zien eten!
    Veel energie gewenst voor de 86 km van morgen!
  3. Mieke van Loock:
    30 juli 2012
    Plezierig om jullie met zo'n blozende gezonde gezichten frieten te zien eten.
    Veel energie gewenst voor de 86 km van morgen!
  4. Dries Horsten:
    30 juli 2012
    Een leven als GOD in FRANKRIJK zeggen ze dan zeker?
    Jullie gaan dat zo nog lang kunnen volhouden denk ik. Zie dat jullie niet verloren rijden tussen die wijngaarden!
    Geniet ervan en tot morgen.
  5. Hilde Remijsen:
    Dag collega's & co,
    Net terug uit Frankrijk (met de auto weliswaar) en heb met de plezier de fotootjes bekeken. Wrijf jullie benen nog in voor de volgende ritten en doe niet teveel water bij de wijn.
    Hx
  6. Gitte:
    Hallo fietsers en co
    Leuk om tijdens mijn reis ook af en toe te kunnen volgen waar jullie uithangen. Ik moet toegeven dat ik bij elke berg die wij oprijden (en weer afrijden) blij ben om de fietsers met de auto voorbij te kunnen steken :-)
    Houd de moed er in en nog veel plezier!!!
    Groetjes Gitte
  7. Hilde Lavrysen:
    Dag allemaal
    Tussen de bouwwerken door, probeer ik toch regelmatig te komen kijken. Leuke reisverslagen en mooie foto's.
    Nog veel moed en plezier voor jullie allemaal!

vele groetjes
  8. Elisabeth:
    Dag moemoe en vava!!!

Jullie doen dat heel goed.
    Zo'n moelleux zou ik ook wel lusten - hier heb ik gisteren met choco gespeeld. Ook lekker.

Tot binnenkort!
    Elisabeth
  9. Anne-Mie Eneman:
    31 juli 2012
    Hopelijk brengt de zijdelingse oceaanwind wat verkoeling in de Landes. En laat jullie vanavond verwennen met Franse oesters van Arcachon... een verdiende lekkernij! Gezellige rit gewenst!
  10. Rit:
    31 juli 2012
    Ik kijk altijd uit naar de foto's!
    Awel ge ziet er nog allemaal even fris uit!
    Houden zo, misschien is dit ook aan de goede verzorging te danken!
    Nog veel fietsplezier!
  11. Gerold en Agnes:
    Je doet het goed Jozef.
    Nog maar een paar kilometers, gewoon je eigen tempo.
    Groetjes,
    Agnes en Gerold je Mortselse fans
  12. Griet Willems:
    31 juli 2012
    Wat een schitterende prestaties! Niet te doen!
    Ik kijk uit naar jullie foto's en naar alle reacties. Geweldig!
    Volhouden, hoor!!!
  13. Ria en Dirk:
    31 juli 2012
    Van ons hebben jullie alvast de toelating om een glaasje wit of rood te nuttigen. Hoedje af voor zulk een lovenswaardige prestatie.
  14. Liesbeth Caers:
    31 juli 2012
    Kim Clijsters gaat door naar de volgende ronde. Zo te lezen, gaan jullie ook vlotjes naar de volgende ronde/rit. Doe zo voort!
  15. Denise Vandenhout:
    31 juli 2012
    Met veel interesse en bewondering volg ik jullie tocht .
    Met zo'n ploeg moet dat lukken ; veel moed nog !
    Denise Vandenhout
  16. Fanny Blockx:
    31 juli 2012
    Weeral prachtige prestaties geleverd door een getraind team !
    Dat verdient zeker mmm...lekker Belgische frietjes in Frankrijk. Ons Myriam moest het zien. Ze zal zichzelf nochtans ook niets tekort doen vandaag en morgen aan onze Belgische kust...en ik ga hetzelfde doen door mezelf zo meteen op een lekkere dame blanche te trakteren.
  17. Fonswouters:
    1 augustus 2012
    Jan , Myriam en de ganse groep
    Zulk een belevenis maken jullie maar één keer mee in je ganse leven. Vriendschappen worden weer aangehaald en belevenissen van vroeger worden verteld op de fiets. En daarbij nog al die mooie steden en streken mogen en kunnen bezoeken. Veel geluk op jullie verdere reis