La douce France

28 juli 2012 - Bedous, Frankrijk

Ja hoor, we zitten al in Frankrijk, dat betekent dat de blogschrijver niet meer met gebarentaalspaans moet onderhandelen met de verantwoordelijken van de campings, maar vooral dat iedereen de het hoogste punt van de reis bedwongen heeft, voor de meesten was het de eerste beklimming van een echte col. De Olympische gedachte overheerste vandaag, meedoen was belangrijker dan eerst bovenkomen.

Het weer is hier sinds een uur of 4 omgelagen, het is hier druilerig en zelfs wat regendruppels op de tent, iedereen zit in een fleece onder de luifel en de opgestelde partytent.  Maar dat kan de sfeer niet drukken, iedereen is fier dat het hoogste punt achter de rug is, nu stilaan richting Atlantische Oceaan.  Frisse zeelucht en enkel vermaarde wijgebieden...

Nog een oproep van alle deelnemers aan de volgers op de blog en al hun vrienden, kennissen,..

Mail massaal naar [email protected] en schrijf je in de om smaen met de 11 dapperen en hun gevolg de laatste rit van Tongerlo naar Turnhout te rijden.

1. Rit:
    Wauw!!!
    Dat hebben jullie weeral knap afgewerkt!
    Ga zo door!
  2. Dries Horsten:
    28 juli 2012
    Geweldig, weer wat dichter richting huis?
    Het begint hier in Kasterlee juist te regen, ziet ernaar uit dat het bij een bui zal blijven!
    Geniet van de omgeving en laat jullie ontstressen. Op naar de volgende rit.
  3. Rita Marynissen:
    28 juli 2012
    Ik heb toch wel heel veel bewondering voor jullie prestatie. Knap!
    Volhouden!
    We blijven jullie belevenissen ook de komende dagen volgen.
  4. Magd en Eric:
    28 juli 2012
    Amaai, proficiat, volhouden hé !!!!!
    Zeer interessant om de tocht te kunnen volgen op dit blog.
  5. Mimi Lenaerts:
    28 juli 2012
    Proficiat voor de moedige fietsers, ik volg het traject en wens jullie veel fietsplezier ! Mimi
  6. Kris geivers:
    28 juli 2012
    Proficiat en nog veel succes. Ik zie jullie op 15 augustus!
  7. Lutgard Verlinden:
    28 juli 2012
    Een dikke proficiat aan de ganse groep, een hele prestatie !
  8. Hilde Robrechts:
    28 juli 2012
    Fantastisch. Jullie zijn ijzersterk en allicht ondertussen ook een geweldig team! Fo for it!
  9. Natascha:
    28 juli 2012
    Dit is werkelijk bewonderenswaardig ! Weeral een knappe prestatie ! Geniet van deze mooie momenten, van elkaar en van deze unieke ervaring. Ik kijk er naar uit om jullie de 15e terug te zien met een berg verhalen ! groetjes xxx
  10. Hilde Robrechts:
    28 juli 2012
    Nog even dit meegeven: op dit moment zijn we met 187 mensen die de laatste etappe van Tongerlo naar Turnhout zullen afleggen van deze heuse bedevaarttocht op 15 augustus. Dus schrijf je nu meteen in! 350 is ons doel ([email protected]).
  11. Ria Roels:
    28 juli 2012
    Een dikke proficiat aan allen , om na de windhoos ook de Somport te overmeesteren.
  12. Willems Herman:
    28 juli 2012
    In bergop zijn de Graffers altijd sterk geweest. Zo ook jullie, de Grote Avonturiers. Vanaf nu bergaf naar de Lage Landen. Goeie benen en voorzichtig! Ter loops: Patrick is uit de intensieve op een 'gewone' kamer. Positief nieuws. We duimen verder.
  13. Ingrid Thijs:
    28 juli 2012
    Dikke proficiat aan iedereen. Een zeer deugd doende nacht gewenst. Hebben jullie ook een goede verzorger " masseur" bij jullie volgteam?
    Ook aan die mensen...goe bezig, zorg dat de spirit er in blijft. Tot schrijfs.
  14. Hadewych Van der Stighelen:
    28 juli 2012
    Moeie benen en pijnlijke rug of net iets lager?innerlijke gevloek: Waarom heb ik dat nu gedaan? innerlijke warmte door tochtgenoten en gezonde inspanning?

Hier: minder moeie benen en minder pijnlijke rug of net iets lager. Innerlijk gevraag: Hadden we dan toch mee moeten gaan?

Succes dappersten onder de dapperen!
  15. K@rien Caers:
    Zoals Jacques Rogge zei in zijn openingsspeech op de Olympische Spelen:

Everyone can find someway to participate.
    The goal is : To get people moving!
    Character goes far more than medailles.

En nog even meegeven : België heeft zijn eerste medaille binnen. Judoka Charline van Snick haalde brons!

En Wickmayer en Clijsters zijn door naar de volgende ronde! Joepie!!!

Jullie veel succes bij de volgende ronde!
  16. Jürgen Peeters:
    29 juli 2012
    Dikke proficiat voor jullie sportieve prestaties, collega's! Ik ben alvast benieuwd naar het verdere verloop, en houd deze blog in het oog!

Eine gute Fahrt!
  17. Anne-Mie Eneman:
    29 juli 2012
    40 x proficiat aan Myriam en Jan en nog vele jubilea gewenst al of niet op de fiets. Felicitaties voor de fietsers en verzorgers voor de bergritten en de overtocht van de Pyreneeën...volhouden zo en in de goede richting veilig naar Turnhout! We duimen