De Pyreneeën komen in zicht

26 juli 2012 - Ayerbe, Spanje

Vandaag de opwarming (letterlijk zoals je in het bericht van Tom kon lezen) maar ook figuurlijk, we hebben nu zicht op de grote uitdaging die alle deelnemers vanaf morgen te wachten staat, de bergen...zoals VDB na zijn tourrit in de Pyreneeën aan sporza vertelde" ze zitten hier precies met een haardroger in je gezicht te blazen"... en zo is het, een loden hitte en warme wind...  Vandaag zijn er liters water en hopen cake en bananen ingeslagen om de fietsers morgen voldoende kracht te geven om de eerste bergrit met succes af te werken.  Intussen is iedereen hier moe maar voldaan aan het genieten van het mooie uitzicht en de rustige camping of nog snel z'n bezwete rennerskledij aan het wassen...straks met z'n allen nog genieten van een lekker spaans menu en dan vermoedelijk voor de meesten op tijd in de tent en hopen dat de luchtmatras het uithoudt tot morgenvroeg.

Vanaf nu kan je op de kaart van de blog zien waar welke route we al aflegden.

1. Dries Horsten:
    26 juli 2012
    Succes daar! Bedwing ze maar, die Pyreneeën! Foto's zien er goed uit. Wel ne grote camionette.
  2. Martine:
    26 juli 2012
    Plaats genoeg dus, Dries ;-)
  3. Edith:
    26 juli 2012
    Heerlijk om jullie te kunnen volgen! Ik was al enkele dagen aan jullie aan 't denken! Ongelooflijk dat jullie dit waarmaken in zulke weersomstandigheden; het lijkt wel alsof de weermakers ervoor gezorgd hebben dat wij met de minste empathie toch een heel realistisch beeld hebben van wat jullie daar te voelen krijgen! De hitte is hier al maar amper te harden; respect!!! Geniet ervan met volle teugen, tussen het hijgen en zweten en inspannen door :p. Ik duim voor jullie allen!
  4. Rachel:
    26 juli 2012
    Zorg dat je rijpe bananen eet. Onrijpe verteren moeilijk volgens de commentator van de tour.
  5. Liesbeth Caers:
    26 juli 2012
    KNAP GEDAAN in die hitte!
  6. Hadewych Van der Stighelen:
    26 juli 2012
    ferm, ferm ferm! Wie had anders verwacht?
  7. Hilde Robrechts:
    26 juli 2012
    Knappe start. Ga er helemaal voor. Het is immers een bedevaart. We duimen. Tot volgende week. Hilde
  8. Kristel Jansen:
    26 juli 2012
    Kom op! Laat die beentjes maar draaien!
  9. Dries Horsten:
    27 juli 2012
    Succes vandaag en houd de moed erin, blijven trappen is de boodschap!!!!
  10. Ria Roels:
    27 juli 2012
    Het doet deugd jullie allen te kunnen volgen . Proficiat met de prestatie gisteren en succes voor de volgende dagen.
  11. Dries Horsten:
    27 juli 2012
    Blijkbaar zijn er twee Danny's?
    Hoofd omhoog en trappen maar, jullie kunnen deze pyreneeën wel aan!!!!
    Succes en tot het volgende verhaal.
  12. Mia Lenaerts:
    27 juli 2012
    Ola, Ola, goed bezig zo! Chapeau ! (zo schrijf je dat toch, hé Patricia !) Als groep gaat jullie dat zeker lukken. Zorg goed voor elkaar en ga ervoor ondanks de hitte...