rit 1: Het mooie Aragon

26 juli 2012 - Leciñena, Spanje

Met veel moed vertrokken we klokslag 8u uit het prachtige Zaragoza. De zusters en hun aanhang wuifden ons hartelijk uit en de pelgrimstocht kon echt beginnen. Er waren toch wat gespannen gezichten te vinden onder de fietshelmen. Zoveel gebabbeld, zoveel geschreven, zoveel info, maar nu moest het echt gebeuren. Eens Zaragoza uit olv gids Erik trokken we het ruige Aragon in. Althans voor sommigen, want na 10 km was de eerste lekke band ook een feit. Ondergetekende was het slachtoffer. Na een stop in Zuera werden we pas echt geconfronteerd met het desolate landschap. Weinig groen, rotsen, uitgedroogde rivieren waartussen een weg kronkelt die soms verrassend sterk omhoog gaat. Gelukkig kan een aangenaam windje verdoezelen dat de zon loeihard brand en is het ondanks 35 graden celsius toch aangenaam fietsweer, al mag je die drinkebus zeker niet vergeten te vullen. Na Puendaluna (72 km) beginnen de eerste tekenen van vermoeidheid zich te vertonen. De weg lijkt steeds bergaf te gaan, maar een blik op de kilometerteller leert ons dat het in feite omhoog gaat. Maar na 91 km, 1 lekke band, 5 liter water en een wafel heb ik me neergezet op een bankje met een welverdiend ijsje en een ice-tea. Het leven is mooi in Aragon!

greetz,

Tom

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tom:
    PS zoek de dt-fout ;-)
  2. Nathalie VC:
    26 juli 2012
    Na 91 km, 1 lekke band en 5 liter water is een dt-fout volgens mij wel te vergeven :-)! Knap gedaan allemaal!
  3. Eva:
    26 juli 2012
    Goe bezig broertje! Doe zo voort, maar liefst niet met te veel lekke banden.
  4. Rita:
    26 juli 2012
    Hoeveel heb jij gedronken vandaag, papa?